Arabiska

I lördags hade Nettan och jag värsta språklektionen efter melodifestivalen, vi lärde oss massa arabiska!! =)

Vi tog även reda på hur det kan vara att kusiner får gifta sig och skaffa barn med varandra... hm.. vi kände att det är ju faktiskt liiiite skumt asså och skaffa barn med sin kusin. Men sen när vi rita upp släktträdet osv så ÄR det faktiskt inte så nära ändå, det är inte förrens barnens GAMMALMORMOR (o de andra, gammelfarmor osv) som de börjar bli nära släkt, eller hur man ska säga... eh. jaja ni fatta va?

Nu ska jag lära er lite arabiska som vi lärde oss:

Marhaba - Hej
Ma Saläme - Hejdå
Ana baheback - Jag älskar dig (till kille)
Ana bahebeck - Jag älskar dig (till tjej)
Mne ha - Bra
Chuck rann - TAck
Keff haleck - hur mår du (till tjej)
Keff halack - hur mår du (till kille)
City - mormor
Cull sanna whua inti sälem - Grattis på födelsedagen (till tjej)

Ps. stavningen är sådär va =) shit same bara man fattar hur man ska säga =)


Kommentarer
Postat av: ME&MY

kusiner får gifta sig även i sverige,
grose!

2008-03-12 @ 10:35:27
URL: http://desbarrar.blogg.se
Postat av: Jeanette

Marhaba!
En väldigt givande kväll måste jag säga, chuck rann! =)
Ma saläme!

2008-03-12 @ 13:08:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0