Middag

Ikväll ska jag och ram bara ta det lugnt, sköönt! Just nu är han ute och cyklar en sväng så då bloggar jag =)

Vi har ätit jättegod mat ikväll - absolut inget avancerat men gott! Det är ju det som är det bästa, att det är gott och enkelt =)

Vi åt klyftpotatis som var VÄL GRILLADE i ugnen, det bästa är när de är riktigt välgjorda! Till de hade vi fläskfilé. VARFÖR har kött blivit så dyrt?? Seriöst - oxfilé kostar lite mer än 400 kr kilot på Willys, jag mår illa av sånt!! Till fläskfilén hade vi världens godaste rosepepparsås (mammas recept såklart =) ) och en goood sallad. Till detta då blev det vin, mums!

Här har ni rosepepparsåsen;

1 vitlöksklyfta
2 dl creme fraiche
1 msk soja
1 msk worchestershirsås
1 dl chilisås
1 dl grädde
1 gul lök
rosepeppar --> någon matsked sådär. Lite krossade och några hela.

Gör såhär:
Hacka löken och fräs i olja i en gryta. Därefter blanda alla ingredienser i en bunke och häll i det bland löken och låt det koka på svag värme i 5-10min.


JÄTTEENKEL OCH GOD!
Perfekt till grillat i sommar =) mmm!

Jag hoppas att några kommer göra den någon gång!

Trevlig kväll från mig! KISSES XOXOX


Kommentarer
Postat av: clara

GOTT!! Låter som att ni hade en lika skön kväll som vi. Men va är det för ett skämtväder idag??? SNÖ/REGN??!! Fii fan!

2008-04-13 @ 09:31:43
URL: http://cklaris.blogg.se
Postat av: Sabbe

De dära låt int helt fel vännen!! låter som en kalaskväll!! ska traja den dära såsen nån gång.. =)
pusss o kärlek

2008-04-13 @ 14:23:31
Postat av: Johanna

Å vad gott det lät och vad duktig Rami är som är ute och cyklar!
Kram till er båda!

2008-04-14 @ 20:46:01
URL: http://desbarrar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0