HOMEOPATI; bajs eller godis?

Idag var jag och min klass på besök på ett museeum där vi skulle få lära oss massa saker om homeopati. Mannen som "tog hand om oss" på museet blarrade på och vi fick stå (hela tiden) i ett litet rum där man stod (nästan) som packade sillar. Efter ca. 10 minuter svettades man som ett as men ändå var tvungen att stå kvar, hur jobbigt va inte de? Jättejobbigt. Till slut började alla fläkta och ta av sig jacka efter jacka =)

Om ni inte vet vad homeopati är så innebär det kortfattat:
- lika botar lika.

- utspädningar

Jag antar att typ ingen fattar vad jag menar men ärligt, jag orkar inte förklara. Det innebär iaf att homeopater tror att man kan bota en människa från en sjukdom med en viss substans, SAMMA substans som personen blivit utsatt för FAST i en 100000000000000000 ggr lägre dos....OKEJ!! Hur skulle det egentligen gå till??? Man undrar vad dom tänkte med? Om ingen förstår, googla =)

FRÅGA!!
-Är homeopati BAJS eller GODIS? 
(vad tycker du egentligen?)


När den blarrande mannen var färdig gick vi runt i museet och tittade och tog även lite bilder såklart =) Why not??

image29
Hello guuuuys!


image24
Sara ska alltid hitta någon att flirta med...här med en av systrarna...
Vad är det för fel på dig?


image26
Hm, vad ser det ut som? En gynekologstol eller en stol för patienter som er får tappa värmen (el nåt liknande)?

Svar: Det sista är korrekt. Okeeeeeeej jag förstår...skum grej asså.



Jaha, och så har den dan gått.... BYE!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Me love your blogg :D

2007-05-21 @ 21:20:06
Postat av: Ram

Vem e dockan, hon till höger eller till vänster. Svårt att se

2007-05-21 @ 22:12:06
Postat av: Sara

Jag skulle förresten vilja säga att Homeopati är nog bajs...! Ge mig nåt som hjälper istället så slipper jag bota mig själv :) Och ett litet HAHAHAHAHA åt Rami:s skämt.... NOT! :p

2007-05-21 @ 23:21:39
URL: http://Franzens.blogg.se
Postat av: Rikard

Tjena Cattis, har snubblat över din blogg. Sjukt kul. Min hyresvärd här nere i Tyskland är mycket inne på Homeopati. Jag skulle säga bajs. Det som hjälper henne mest är öl. Öl är godis.

2007-05-22 @ 17:59:10
Postat av: Johanna

Haha Rami rockar!
Förstår inte riktigt men påminner det inte om pencillin principen??

2007-05-23 @ 13:17:39
Postat av: Cat

haha jag vet! rami la in ett bra inlägg där =) Penicillin principen?? nja...va snackar du om?? hehe. menar du om homeopati gör de? homeopati har inget med normala läkemedel o göra. skit samma, det är iaf bajs

2007-05-23 @ 13:38:41
URL: http://calelicat.blogg.se
Postat av: Johanna

aha oki jag försår inte något jag...
menade att pencillin är ju oxå basilusker från samma sjukdom i liten mängd så att kroppen tar till sig det o ombildar, hokuspokus så är man imun...TYYP??
Skit samma, vad fattar jag.
Förortsmorsan med gymnasie examen..Daaah!
=)
Uppdatera bloggen snart föö f..!

2007-05-25 @ 13:59:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0